Der manglede en vigtig årsberetning i klub bladet.

Kære Alle.

Der manglede en vigtig årsberetning i klub bladet.

Det er årsberetningen for PR-udland.

Jeg modtog 2 årsberetninger der hed “PR udvalgsberetning” og “PR udvalg” , men kun den ene årsberetning kom afsted til bladet, da jeg desværre ikke var skarp nok til at se den ene var møntet på udland/indland og den anden var møntet på indland.

Årsberetningen “PR udvalgsberetning” som dækker udland/indland, vil derfor være at finde på nedenfor og vil blive printet ud til deltagerne på den kommende Generalforsamling.

Mvh fra OES formand Claus Gaarde-Nielsen

ÅRSBERETNING FRA PR UDVALG UDLAND & INDLAND 2016 ved Lisa Thielfoldt Nielsen

Arbejdet der blev lagt i PR ind- & udland i 2015 ser ud til, at have givet en positiv tilgang for året 2016. Fra udlandet sås alene i Herning 22 udenlandske hunde i modsætning til 11 hunde i 2015. Vores egen juleudstilling havde i 2016 glæden af 5 udenlandske hunde og i 2015 i alt 6. Vores Specialudstilling havde i 2016 besøg af 2 udenlandske hunde mod i 2014 (2015 ingen Specialudstilling pga. Euro Showets afholdelse i landet) 5 hunde. At få flere udenlandske deltagere på vores egne udstillinger vil jeg bl.a. arbejde på i 2017

Jeg har en jævnligt kontakt med de europæiske OES Klubber og sender disse to gange årligt invitation til vores egne OES udstillinger inkl. næste års udstillingskalender. DKK’s nye on line kritik system foreslog jeg i 2015 samtlige OES klubber til at benytte sig af, og i begrænset omfang lægges resultaterne nu ud på deres hjemlands hjemmeside og/eller FB

Det stigende antal deltagere fra udlandet på især DKK’s udstillinger, har naturligvis også at gøre med, at man her kan opnå nye titler og måske få sin hund bedømt af lidt andre dommere. Jeg kalder det indirekte PR, da vores hovedorganisation DKK leverer et gnidningsløst arrangement på samtlige udstillinger, hvor alt synes at fungere og hvor også udlændingene føler sig altid meget velkomne. Også omkring udstillings ringen hvor vi, de danske OES medlemmer, altid står klar med et smil, en hjælpende hånd og en bakke fyldt med morgen bitte og et good luck! Denne form for PR er ubetalelig og spreder en lyst til at komme tilbage, og så smitter det. TAK

I efteråret 2015 overtog jeg PR udvalget indland, og som jeg i sommeren 2016 overgav til en ildsjæl ved navn Birte Fromberg. Birte vil følge endnu mere op på især vores races synlige deltagelse i så mange relevante arrangementer som muligt over hele landet, og sammen med alle vores aktive lokalrepræsentanter, medlemmer og opdrættere, løfte kendskabet til vores dejlige race og profilere vores races egenskaber til det ganske folk. Birte (og Jørgen) har vist eminente evner rent journalistisk, og har formået på meget kort tid at få lokalaviserne til at bringe både hel og halvsider om OES Klubbens lokalarrangementer med indbydende tekst og indtagene billeder. PR flyers er blevet kreeret og trykt af Birte og i hele det sidste halve år af 2016, har disse været at finde i lokalområderne med information om kommende OES arrangementer. En ny PR stand så også dagens lys i 2016 (TAK Jens Jørgen Damberg) og stand no. 2 vil blive indkøbt i løbet af 2017. PR folderen er blevet genoptrykt og vil finde vej til alle opdrættere og lokalrepræsentanter ( gerne også alle os medlemmer) og vil forsøgt uddelt på samtlige arrangementer & messer & gåture hvor OES Klubben er repræsenteret.

Den kontakt som vi intensiverede i forlængelse af artiklen skrevet af yours truly i ”Hunden” no. 1-2. 2016 : Sådan kommer vi videre , resulterede i, at i næsten hele 2016 så man i DKK’s medlemsblad ”Hunden” mindst et billede af en OES i samtlige af årets udgaver! AGRIA dyreforsikring inkluderede i det meste af 2016 i deres PR folder, en OES som en af de mange andre udvalgte hunderacer. Jeg har i efteråret 2016 haft atter et møde med Agria og prøvet at få dem til at inkludere en OES i deres reklamespot i TV og på deres hjemmeside, men vores race er nok ikke blandt deres største kunder med ”kun” 5 aktive opdrættere og 117 medlemmer.

Vores medlemmer er vores mest værdifulde ”reklamesøjle” og uden os medlemmer og vores højlydte entusiasme for vores race og for vores forening, vil alt ovenstående have lille eller ingen effekt.